filme alb-negru pentru zile de dor

Some like it hot, The apartment, Love in the afternoon ale lui Billy Wilder mă fac să visez. Doamne! Audrey Hepburn, Jack Lemon, Marilyn Monroe şi poveştile nemuritoare care şi dupa 50 de ani reuşesc să facă inima să tresară.

Din categoria Audrey Hepburn mon amour trebuie să vă delectaţi cu: How to steal a million (Oh, dragul meu Peter O’Toole) – filmul este color, dar poveste de alb-negru  şi Roman Holliday (alb-negru)  ale regizorului William Wyler.

Apoi Breakfast at Tiffany’s care spre deosebire de carte se termină aşa cum merităm şi My fair lady un musical superb – tot color.

Să nu uit de Casablanca, Ingrid Bergman… ce femeie!

Pe acestea mi le amintesc acum.

Şi dacă nu mă credeţi am şi plîns niţel şi asta nu pentru că sunt hipersensibilă, ci pentru că e foarte greu să accept că nu mai putem trăi acum cu aceste poveşti. O simplitate a iubirii ce n-am mai întîlnit în filmele contemporane. Poate pentru că spectatorul ar simţi că i se lezează inteligenţa, fie ea şi afectivă cu lucruri aşa puerile.

Dar eu am nevoie de poveşti! Iubiri în care să cred, personaje de care să mă îndrăgostesc, suflete pure pe care să le port pînă la genericul final. Eu am nevoie să fiu mai presus de realismul cutremurător, am nevoie să fiu dusă de nas de-o Ariane îndrăgostită pînă peste urechi de un Casanova sau de Humphrey Bogart seducător şi totodată raţional în patima iubirii.

Am văzut Prince of Persia – aceealaşi fir narativ, nu iese cu nimic din tipar. Măcar de-ar fi apărut Gyllenhaal la bustul gol, dar nimic. Uf, îmi arde de glume.  Şi m-a demoralizat să realizez că acum trăim cu astfel de poveşti care nici măcar nu ne aparţin. Cine crede în Avatar, în Prince of Persia sau în alte filme de gen? Cine se identifică cu un Dastan care urcă pe pereţi şi învinge răul cu un singur braţ şi se îndrăgosteşte de cea mai frumoasă fată din ţinut pe care-o şi cucereşte.

Eu nu!

Aşa că instig la leapşă. Tu în ce poveste crezi? Ce film vechi te face să simţi furnici şi fluturi pe tot corpul? Ce film te face să plîngi şi rîzi în acelaşi timp? Ce actor, ce personaj?

Toţi din blogroll iubitori din film, uniţi-vă!!!!

foto: bluelle.files.wordpress.com


20 responses to “filme alb-negru pentru zile de dor

Lasă un comentariu